tisdag 30 augusti 2011

Bokcirkel

Nu är det dags att anmäla sig till Akademibokhandelns bokcirkel. Det kostar 399 spänn och så får man under året läsa 52 böcker och sista boken man lånar behåller man helt enkelt. Jag tycker det är ett bra sätt att läsa författare som jag kanske inte annars skulle välja på biblioteket. Det är en bra blandning av romaner, deckare, biografier och humor. I dag hämtade jag min första bok, det blev Brobyggarna av Jan Guillou – det är svårt att välja, jag vill ju ta minst tio böcker på en och samma gång. Här ser du vilka böcker som ingår:

Kader Abdolah, Dagbok i kilskrift
Karin Alfredsson, Pojken i hiss 54
Majgull Axelsson, Moderspassion
Mikael Bergstrand, Delhis vackraste händer
Karin Brunk Holmqvist, Kaffe med musik
Tatiana de Rosnay, Huset du älskade
Lena Einhorn, Siri
Stefan Einhorn, Änglarnas svar
Thomas Erikson, Bländverk
Torbjörn Flygt, Outsider
Anne Fortier, Julia
Essie Fox, Sömngångerskan
Jonathan Franzen, Frihet
Robert Goolrick, Trogen hustru sökes
Jan Guillou, Brobyggarna
Marie Hermansson, Himmelsdalen
Bernt Hermele, Guldsot – berättelsen om Röda Korset-bedragaren Johan af Donner
Michael Hjort & Hans Rosenfeldt, Lärjungen
Eva Hornung, Hundpojken
Siri Hustvedt, Sommaren utan män
Arnaldur Indriðason, Svart Himmel
Kajsa Ingemarsson, Någonstans inom oss
Rona Jaffe, Det bästa av allt
Anneli Jordahl, Augustenbad en sommar
Jonas Karlsson, Spelreglerna
A.J. Kazinski, Den sista goda människan
Jens Lapidus, Livet deluxe
Sisela Lindblom, The Agency
Ulf Lindström, En god man
Camilla Läckberg, Änglamakerskan
Henning Mankell, Minnet av en smutsig ängel
Denise Mina, Getingsommar
Håkan Nesser, Himmel över London
Joyce Carol Oates, Änkans bok
Linda Olsson, Det goda inom dig
Arto Paasilinna, Skojarna i örtagården
Anna-Karin Palm, Snöängel
Thomas Ringstedt, Röd snö
Denise Rudberg, Två gånger är en vana
Elif Shafak, Bastarden från Istanbul
Roma Tearne, Brixton Beach
Johan Theorin, Sankta Psyko
Karin Thunberg, En dag ska jag ta mig någon annanstans
Rikard Wolff, Rikitikitavi
Helena von Zweigbergk, Anna och Mats bor inte här längre
- plus några ännu ej bestämda titlar

Inga kommentarer: