fredag 1 juni 2012

Den sista akten - Mari Jungstedt

Tja, ytterligare en deckare från Gotland med Knutas och Jacobsson. Mari Jungstedt hittar på riktigt bra historier, men hon skulle kunna bli så mycket bättre om hon inte envisades med att skriva på samma sätt som så många andra deckarförfattare i Sverige, de flesta kvinnor. Jag saknar något som sticker ut, dvs. originalitet.

Men den som inte läser så många deckare finner nog den här riktigt spännande och oförutsägbar. Men jag räknade ut vem som var förövaren alldeles för tidigt. Jag gillar att bli överraskad i slutet och det blev jag inte med den här boken.

Du kan läsa min recension av boken här:

http://www.litteraturmagazinet.se/mari-jungstedt/den-sista-akten/recension/viola-kondracki

Adlibris Bokus

1 kommentar:

BokMamma sa...

Jag var helt övertygad om att jag hade listat ut vem mördaren var men mig lurade hon :) Fast det var ju nästan rätt.