torsdag 4 juli 2013

Morantologi - Caitlin Moran

Har du inte läst Caitlin Moran tidigare, så har du en fin läsupplevelse framför dig. Om du gillar att läsa krönikor, förstås.

Morantologi är en samling krönikor som Caitlin tidigare publicerat i Times. Det är en salig blandning av ämnen, så det finns något för alla. Roligt är det! Ibland träffar hon riktigt mitt i prick med sina kommentarer!

Caitlin Moran är en omfamnande feminist (det finns en plats för alla), det visade hon i sin bok "Konsten att vara kvinna".

Vill du läsa min recension av Morantologi eller Konsten att vara kvinna, hittar du dem bägge på Litteraturmagazinet.

Adlibris Bokus

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag gillade Konsten att vara kvinna men tror jag kommer skippa Morantologi, känner mig inte övertygad om att krönikor i en bok är något för mig