torsdag 26 september 2013

Lär en flicka läsa och skriva i Afghanistan!

Författaren Kristina Ohlsson samarbetar med Svenska Afghanistankommittén under tiden 26 september till den 24 oktober 2013, och skriver en berättelse baserad på de ord du skänker genom att SMS:a ett ord till 72922. Du kan läsa mer om hur ett SMS med ett litet ord kan hjälpa en flicka i Afghanistan på www.skankettord.se. Du kan se ur berättelsen växer fram. SMS:et kostar 40 kronor.

Du kan läsa recensionen av Kristina Ohlssons senaste bok på Litteraturmagazinet. En av de bästa deckare jag någonsin läst:
http://www.litteraturmagazinet.se/kristina-ohlsson/davidsstjarnor/recension/lm

Kristina Ohlsson finns på plats på bokmässan för att dra igång kampanjen. Den blir säkert en succé och jag är väldigt spänd på hur berättelsen utvecklas!






Och om du vill läsa om Afghanistan, då rekommenderar jag Khaled Hosseinis fantastiska romaner:
Flyga Drake, Tusen strålande solar och Och bergen svarade.

I morgon åker jag till Göteborg för att första gången i mitt liv besöka bokmässan. Jättespännande!


2 kommentarer:

Lisbeth sa...

Jag har läst den här boken och blev lite besviken. De andra två var så fantastiskt bra. Nu efterhand kan jag se en del poänger i den men jag hade lite svårt att hänga med i vilka samband karaktärerna i boken hade.
läsvärd ja men det beror nog på vilka förväntningar man har
Ha det så fint
Kram
Och tack för alla boktips

Sladdertackan sa...

Vilken av böckerna blev du besviken på, Lisbeth?